دارچین ممکن است کنترل قند خون افراد مبتلا به پیش دیابت را بهبود بخشد

21ژوئیه 2020- براساس یک مطالعه جدید که در مجله جامعه غدد درون ریز منتشر شده است، دارچین کنترل قند خون مبتلایان بهپیش دیابت را  بهبود می بخشد و می تواند روند پیشرفت آن به دیابت نوع 2 را آهسته کند.

تخمین زده می شود که نزدیک به 90 میلیون نفر در ایالات متحده به پیش دیابت مبتلا باشند. پیش دیابت وضعیتی است که در آن سطح قند خون بالاتر از حد نرمال است اما هنوز به مرز تشخیص دیابت نرسیده است، اما غالبا پیش دیابت منجر به دیابت نوع 2 می شود. شناسایی راهکارهایی برای جلوگیری از پیشرفت پیش دیابت به دیابت نوع 2 چالش برانگیز است، اما برای جمعیت زیادی مهم است.

دکتر Giulio R. Romeo، از مرکز دیابت جاسلین در بوستون، گفت: مطالعه ی 12 هفته ای ما اثرات مفید افزودن دارچین به رژیم غذایی را برای ثابت نگه داشتن سطح قند خون در شرکت کنندگان مبتلا به پیش دیابت نشان داد. این یافته ها دلیل مناسبی برای مطالعات طولانی تر و بزرگتر بمنظور بررسی تاثیرات دارچین بر کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 با گذشت زمان، فراهم نمود.

این کارآزمایی بالینی تصادفی به بررسی اثر مکمل دارچین بر روی 51 شرکت کننده ی مبتلا به پیش دیابت پرداخته است. به شركت كنندگان كپسول حاوی 500 میلی گرم دارچین یا دارونما سه بار در روز به مدت 12 هفته داده شد. محققان دریافتند که مکمل های دارچین باعث کاهش سطح غیر طبیعی گلوکز ناشتا و بهبود پاسخ بدن به خوردن یک وعده ی کربوهیدراتی می شود که اختلال در این پاسخ از ویژگی های بارز پیش دیابت است. دارچین به خوبی تحمل می شود و مصرف آن با عوارض جانبی خاص یا حوادث نامطلوبی همراه نبود.

منبع:

https://medicalxpress.com/news/2020-07-cinnamon-blood-sugar-people-prediabetes.html